Hlavní projekty

EduGames4Kids

V rámci projektu zkoumáme, jaké prvky výukových her zvyšují motivaci dětí z prvního stupně a zlepšují jejich učební výsledky. Na výzkumu dlouhodobě spolupracujeme s dětským kanálem České televize.

Internet4Kids

Cílem projektu je hledat efektivní způsoby pro výuku dětí ze základních škol o fungování počítačů a internetu. Součástí projektu byla i tvorba animovaného výukového seriálu Datová Lhota a navazujících modelových hodin pro učitele. Probíhá ve spolupráci s dětským kanálem České televize a sdružením CZ.NIC. Výzkum právě probíhá, přihlašování účastníků je otevřené.

Animace pro děti s poruchou autistického spektra

Projekt se zabývá vývojem a výzkumem interaktivních animací pro děti s poruchou autistického spektra (6 až 12 let), které navštěvují běžné základní školy. Animace jsou zaměřeny na rozvoj sociálních dovedností dětí. Projekt vznikl ve spolupráci s Katedrou psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Jedná se o výzkum s přesahem do praxe, který nám zároveň umožňuje zaměřit se na multimediální materiály v novém a neprobádaném kontextu.

Videohry, hráči a postoje

Cílem projektu je přinést chybějící data do výzkumu dopadů videoher na postoje hráčů. Sérií empirických studií budou sesbíraná empirická data od hráčů o změnách jejich explicitních a implicitních postojů ve vztahu k zobrazovaným tématům ve videohrách. Ve výzkumu jsou použity tradiční dotazníkového metody a také méně tradiční nástroje zaměřené na reakční doby hráčů. Projekt využívá upravených simulací z herní série Československo 38-89.

Attentat 1942

Attentat 1942 je unikátní videohrou, která vypráví příběhy těch, kteří přežili nacistickou okupaci Československa v době Druhé světové války. Hra je postavena na videodialozích s pamětníky, interaktivních komiksech a autentických historických záběrech. Speciálně upravená verze hry je pak používána ve výuce historie v Čechách i zahraničí.

Kingdom Come: Deliverance

Jedná se o AAA počítačovou hru vyvinutou studiem Warhorse. Hra obsahuje rozsáhlý středověký svět oživený stovkami počítačem řízených postav. V projektu jsme konzultovali systém umělé inteligence pro řízení těchto postav a pomáhali ho vyvinout.