Co a kde na Jednom dni s informatikou 23. září 2014


Program se může měnit – pokud se chystáte na jednu konkrétní přednášku, oveřte si ještě, kdy přesně se bude konat.

Chodba před laboratoří SW2 (přízemí):

Interaktivní stánky

  • Umělá inteligence v počítačových hrách
    Jakub Gemrot, Vojtěch Černý
  • Herní projekty našich studentů
    Jakub Gemrot, Vojtěch Černý

Chodba 1. patro:

Interaktivní stánky

  • Roboti
    David Obdržálek, Jan Hadrava
  • Hardware a 3D tisk
    Martin Děcký & Co.
  • Korespondenční seminář z programování
    KSP tým
  • Výuková počítačová hra Czechoslovakia 38-89
    Cyril Brom, Tereza Selmbacherová
  • Skládání příběhu
    Tomáš Hromada
  • Hledání ve videu, multimediální explorace
    MMExpl team

Knihovna MFF UK (1. patro):

Interaktivní stánky

  • Centrum vizuální historie Malach
    Petra Hoffmannová

Chodba 2. patro:

Interaktivní stánky

  • Geometrie kolem nás
    Petra Surynková
  • Překlad lepší nez Google
    Aleš Tamchyna, Ondřej Bojar
  • Analýza fMRI dat
    Filip Děchtěrenko
  • Projekt Textan — Automatický analyzátor textů
    Petr Fanta & Co.
  • Projdi bludištěm, zachráníš kozu
    Dan Lessner
  • Droni - létáme s kvadrikoptérami
    Robert Husák & Co.

Posluchárna S5 (2. patro):

Přednášky

Přednášky trvají vždy 30 minut, po kterých následuje 10 minut na diskusi a přestávku.
[9:00] O rozhodování: Krátký pohled na myšlení lidské a počítačové
Roman Barták
[9:40] Arimaa a problémy v programování herní strategie
Vladan Majerech
[10:20] Počítání inspirované přírodou
Martin Pilát
[11:00] Jak jsem se stal datovým žurnalistou/b>
Peter Zvirinský
[11:40] ...nahrada za Davida Hokszu
[12:20] Racionální design potenciálních léků prostřednictvím počítačů
Ivan Barvík
[13:00] Hledání ve videu, multimediální explorace
MMExpl-team
...opakování přednášek...
[13:40] Geometrická morfometrie
Josef Pelikán
[14:20] Učíme počítače (nejen) česky
Barbora Hladká
[15:00] Jak se studuje na Matfyzu
Martin Děcký

Posluchárna S3 (3. patro):

Přednášky

Přednášky trvají vždy 30 minut, po kterých následuje 10 minut na diskusi a přestávku.
[9:00] Predictive Rendering - the other kind of Computer Graphics (v angličtině)
Alexander Wilkie
[9:40] Geometrická morfometrie
Josef Pelikán
[10:20] O důležitosti spolehlivosti softwaru
Tomáš Bureš
[11:00] Proč a jak hledat chyby v programech?
Jan Kofroň
[11:40] (Ne)bezpečnost webu
Weverca-tým
[12:20] Proč v dnešní době vyvíjet operační systém
Martin Děcký
[13:00] Moderní hardware a paralelní programování
Martin Kruliš
[13:40] Robotické soutěže
David Obdržálek
[14:20] Droni - létáme s kvadrikoptérami
Robert Husák & Co.
...opakování přednášek...
[15:00] Racionální design potenciálních léků prostřednictvím počítačů
Ivan Barvík

Posluchárna S4 (3. patro):

Přednášky

Přednášky trvají vždy 30 minut (kromě první), po kterých následuje 10 minut na diskusi a přestávku.
[9:00] Přednáška k úlohám domácího kola matematické olympiády kategorie P
Pavel Töpfer
[10:20] Učebnice informatiky jinak
Dan Lessner
[11:00] Jak se studuje na Matfyzu
Martin Děcký
[11:40] Překlad lepší nez Google
Ondřej Bojar
[12:20] Učíme počítače (nejen) česky
Barbora Hladká
[13:00] Analýza fMRI dat
Filip Děchtěrenko
...opakování přednášek...
[13:40] Počítání inspirované přírodou
Martin Pilát
[14:20]
[15:00] Moderní hardware a paralelní programování
Martin Kruliš

Všude:

Doprovodný program

  • Šifrovací hra po tajuplných zákoutích malostranské budovy
    Martin Mareš

Pro koho:

Akce je určena pro studenty středních škol, případně zvědavé žáky od 8. třídy základní školy či od tercií osmiletých gymnázií. Rádi uvidíme také učitele informatiky.