O kurzu
Programování her v Unity je součástí nové řady kurzů pořádaných Matematicko-fyzikální fakultou UK v rámci DVPP.
Počítačové hry jsou pro mnoho studentů přitažlivé
a přitom jejich vytváření pomocí moderních nástrojů nemusí být tak těžké a nedostupné, jak by se mohlo zdát.
Protože navíc vytváření her zdaleka není jen programování, ale také scénář, design, grafika, zvuky a další,
může být vytváření her zajímavé téma pro práci se studenty různých schopností a různého zaměření.
Kurz poskytne účastníkům seznámení se základními principy fungování počítačových her a s vývojovým prostředím Unity.
Kurz bude probíhat formou praktických cvičení u počítače, při kterých účastníci budou ihned používat předváděné postupy a vytvoří si vlastní počítačovou hru.
✎
Forma kurzu
Kurz bude probíhat online. Bude se jednat o šest setkání v páteční odpoledne v průběhu zimního semestru.
☰
Obsah kurzu
-
Základní pojmy a principy fungování her
herní smyčka, grafika, fyzika, kolize, skripty -
Seznámení s prostředím Unity, tvorba a editace scény
projekt, okno Hierarchie, Inspektor, Editor scény, Assets, spuštění hry, sestavení projektu, herní objekty, komponenty Collider a RigidBody, materiál a fyzikální materiál, kamera, světlo -
Skripty
komponenta skript, metody Start(), Update(), FixedUpdate(), parametry skriptu, vyhledání herního objektu, vstup z klávesnice, vstup pomocí myši -
Možnosti pohybu herního objektu
třída Vector3, změna polohy, změna rychlosti, působení silou -
Prefab
vytvoření/definice a editace, vytvoření instance -
Detekce kolizí
collider, trigger, ray-casting -
Pohyb kamery
pohled první osoby, pohled(y) třetí osoby -
Assets/Resources
přidání, přístup ze skriptu, přehrávání zvuku, přenos Assets mezi projekty -
GUI
Canvas, komponenty pro vstup a výstup, TextMeshPro -
Scény
více scén, přechod na jinou scénu, persistentní data -
Návrh vlastního projektu
herní mechaniky, scény, herní objekty, skripty, testování, ladění -
Konzultace a předvádění vytvořených projektů
i
Další informace
Lektor kurzu: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. | |
---|---|---|
Garant programu: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. | |
Garantující pracoviště: | Katedra softwaru a výuky informatiky | |
Akreditace: | MSMT- 14014/2021-1-600 | |
Předpokládaný počet účastníků: | 12 | |
Rozsah: | celkem 24 hodin | |
Místo konání: | Kurz se bude konat online. | |
Datum konání kurzu: |
|
14:00–17:10 hodin |
Termín splnění povinností: | 31.1.2025 8:00 |
Odkaz na Programování her v Unity v informačním systému (SIS).
$
Podmínky přijetí a cena kurzu
Podmínky přijímání zájemců: | Bez přijímací zkoušky. Kurz je určen pro pedagogické pracovníky
se zaměřením na výuku informatiky, ICT a dalších technických předmětů.
Je vhodné, aby účastníci znali základy programování. |
---|---|
Výše úplaty: | 3000 Kč / program Učitelé fakultních škol, členové Matfyz Alumni a UK Alumni mají slevu 25 %. Slevy nelze sčítat. |
Více informací o přihlašování na kurz najdete v sekci Přihlášení.