"Co tu chcete?"
"Já jsem přišel na diskrétku, jsem tu snad špatně?", snažil se přes zábradlí nahlédnout do učebny.
"Ale ta za pět minut skončí!", nedal se Pultr.
"To nevadí, i to stačí!"
"A nechtěl byste raději počkat venku?", loudil Pultr.
"Kdepak, tady zůstanu!", zklamal ho prvák, kolébavým krokem se odpotácel do poslední lavice a vytáhl noviny.
"Tady je otlučený dřez!"
"To máme zapsané! Tady, otlučený dřez."
"No dobrá, co by tak ještě... á tady, odřený stůl!"
"Taky máme!"
"A co fleky na zdi? Ty nemáte zapsaný!"
"Ale ty jsme přece nemohli udělat, to vzniklo při malování!"
"Já vám to věřím, ale nemáte to zapsaný. Celá místnost stojí vymalovat 350 korun, zeď... kolik máte?"
"Málo!"
"Máte 150?"
"Jenom stovku!"
"Tak za sto!"
"Fleky na zdi!"
"Počkejte, jaký fleky?"
"No tady všechny! Já to psal preventivně!"
"Jo tak preventivně! Ale támhleten flek tady určitě nebyl!"
"Ale byl, já jsem ho teď neviděl!" a i kolega Smejkal má problémy.
Závěrem bych dodal ještě několik pěkných výroků:
Je to rada, to je jako když se říká, že je správné sportovat, ale neznamená to, že kdo nesportuje, je blbec a má se za to pronásledovat!Nedaleko Pardubic žije člověk, který vymyslel ohromnou věc, stašně dlouho psal do novin, na různá místa, ale bez odezvy. A přitom jeho nápad, že by každý rok začínal stejným dnem, by ušetřil hromady papíru na kalendáře.
Backtracking - to je metoda hrr na ně, a když to nepójdě, tož cófnem!
V jedné učebnici je krásná definice stromu:
- prázdná posloupnost je strom
- vrchol (říkáme mu kořen) a uspořádaná posloupnost podstromů je strom.
Jeden systémák si povzdechl, proč se děti neučí šestnáctkovou soustavu. Nedošlo mu, že by to musel změnit geneticky, až se děti začnou rodit s šestnácti prstíkama.
Při třídění vzájemným vyměňováním prvků má výměna tím větší účinnost, čím je provedena na větší vzdálenost. Kdybychom srovnávali Jakeše s ostatními členy politického vedení, klesal by velmi pomalu, a vůbec měla-li by taková výměna smysl.
Co dělá matematik? Něco definuje, a pak se celý život, a i jeho žáci, živí tím, že dokazují, že to co definoval, nevystihuje danou skutečnost dokonale.
Na 50. str. učebnice C++ je ve cvičeních: Napište alespoň 10 výrazů, které nemají smysl a jsou syntakticky správně.
Zadání písemek bylo zavařeno v igelitových pytlících, aby to studenti, náhodně se pozvracející nepoškodili.